Resolute Mediation
Over Resolute
NO-NONSENSE BENADERING
Resolute staat voor Results and Solutions. Uitgaand van dat mediation ook wérkelijk moet gaan om resultaat en oplossingen. Dat komt ook tot uitdrukking in het logo.
De R symboliseert het pad dat wordt bewandeld.
De punt staat voor het eindresultaat, de oplossing en het einde van het conflict.
Behalve voor mediation kan men bij Resolute ook terecht voor coaching, vertrouwenspersonen en toezichthouders.
Kijk voor meer informatie op RESOLUTE GROEP
Waar wij voor staan
De mediators van Resolute Mediation werken toe naar een voor beide partijen acceptabele oplossing. In meer dan 90% van de gevallen slagen zij daar binnen twee á drie gesprekken in.
Of u nu een arbeidsgeschil hebt, een probleem hebt met een klant of er is sprake van een conflict tussen aandeelhouders, hoe langer het duurt, hoe meer ergernis, energie en geld het kost.
No-nonsense benadering
Oplossingsgericht
Daadkrachtige aanpak
Betrouwbaar, effectief en vindingrijk
Hoe lang een mediation duurt is van verschillende factoren afhankelijk. Resolute-mediators komen met deelnemers in veel gevallen al in een à twee gesprekken tot een oplossing. Soms zijn het drie gesprekken en in uitzonderlijke gevallen zijn het er meer. In ieder geval geldt voor 90% van de mediationtrajecten dat het lukt om binnen twee à drie gesprekken tot een uitkomst te komen. We houden gedurende het hele traject ook telefonisch contact met alle betrokken partijen en eventueel hun adviseur of advocaat om zo min mogelijk tijd te verliezen.
Bij conflicten tussen een werkgever en een werknemer of tussen collega’s wordt de mediation vrijwel altijd door de werkgever betaald. Als je als werknemer zelf graag wilt meebetalen, kan dit natuurlijk ook. In alle andere gevallen zal in onderling overleg worden bepaald hoe de kosten worden verdeeld. In sommige gevallen is de werkgever verzekerd voor de kosten van de mediation. Bij een geschil tussen bijvoorbeeld aandeelhouders kunnen de kosten onderling worden gedeeld.
Het is verstandig om voordat je naar de mediationafspraak komt wat dingen op papier te zetten die voor jou belangrijk zijn. Wat heb jij bijvoorbeeld nodig om het probleem op te kunnen lossen? En wat zou jij zelf kunnen doen? Daarnaast is het belangrijk om de mediationstukken die je van de mediator ontvangt van tevoren door te nemen. Hierin staat bijvoorbeeld wat je van de mediation kunt verwachten.
Als de andere mediationdeelnemer er geen bezwaar tegen heeft kun je iemand meenemen naar de mediation. Wij stemmen dit van tevoren met elkaar af. De ander kan er dan ook voor kiezen om iemand mee te nemen. Dit zorgt voor een goede balans aan tafel
“Wanneer twee mensen altijd dezelfde mening hebben, is een van hen overbodig”
– Winston Churchill –
Verwijzers
Heeft u een vraag,
of wilt u een afspraak maken?
of wilt u een afspraak maken?
Neem gerust contact met ons op via de onderstaande gegevens.
Contact